lundi 23 février 2009

Je spreek pas goed vlaams






Een kleine woord voor de nederlandse taliegers (en ook omdat ik alle mijn nederlands vergeten heb). Dit week is onze laaste in het stad van Jinotega, dat ligt in het noord van het land (hier regent het iedere dagen, en niet vaak zien we de zon, maar in Managua, het hoofdstad, en in het zuid, de temperaturen stegen tot 30-35, en we zijn nog niet in de warme periood!), waar we hebben gemaakt (en nog maken) activitijten voor kinderen van minder dan vijf jaar, die heel actief and gemotiveerd worden. Ik denk ook dat voor ons, kunnen zijn meer dan een week in de zelfde plaats een heel goede ding was, omdat altijd reizen is heel leuk, en we hebben vele dingen geleerd, maar ook hebben we nodig dingen te doen, en in onze projecten te progresseren… om trots te kunnen worden, en om niet alleen toeristen te zijn, maar reizigers die een land, een cultuur en een volk willen leeren te kennen, en die daarvoor willen met hen werken een beetje.
(Ik denk dat er genoeg in nederland voor die artikel is, en ik heb veel veel moeijlikheden om mijn woorden te vinden, omdat altijd zijn er woorden in spans die in plaats van de nerderlandse komen…)

2 commentaires:

Auriane a dit…

Eh cyril, tu sais quoi? Je sais pas si ton néerlandais est parfait, mais en tout cas j'ai tout compris! C'est pas comme les maths où je me rends compte que j'oublie peu à peu tout ce que je pensais que je n'oublierai jamais!^^
bisous!

maman a dit…

eh mijn zoetje en beetje nederlands dat is toch zo vreemd! ik zal opa en oma naar den ordi brengen...ze moeten dat zien!
maman